onsdag 17 november 2010

Onsdagen den 17/11 09:25

Jag vaknade av att elementen stängdes av.
Började frysa om den axeln som hade blivit utan sin bit av täcket.
Jag vred mig om i mitt sömniga tillstånd.
Försökte trassla mig ur täckets nät som hade lyckats tillfångata mina ben.
Sedan låg jag en stund utan täcke för att försöka väcka min kropp.
Riiing
Telefonen gav ifrån sig ett monotont ljud som brutalt störde mig i min sista stund av vila.
Ej tillgänglig lös det om en den gröna displayen. Kan vara vem som helst.
"Maja?" Svarade jag och blev förvånad över hur trött och hes jag lät.
"Ja hej, jag heter Danie.." Klick. Telefonförsäljare.
Jag stod och stirrade på telefonen en stund, men den förblev tyst.
Golvets kyla rusade bort till mina varma fötter för att få ta del av värmen.
Jag gick bort till fönstret för att få lite ljus på kinden. Sakta vred jag upp persiennen och blev bländad av ett gnistrande vitt landskap.
Trädens grenar var täckta av frost och marken lika så.
Det var nog det vackraste jag sett.
©Maja Olsson