måndag 27 september 2010

Vem gillar inte regnbågsfamiljer?


Idag var jag och mina peeps i Kista och såg en rulle. "The Kids Are Alright". En dramakomedi om en familj med två mammor. Helt ok! I samband med det kom på en hilarious grej som hände mig för två veckor sedan.

Mamma hade the anual Tupperware-partyt at our place. Fadern och hans gode barndomsvän Göran bestämde sig för att besöka det ståtliga IKEA huset i Uppsala och jag tänkte att "faske mig om jag inte ska ta och hänga på". Tänkt och gjort, vid sju anländer vi och börjar att spatsera runt i varuhuset. Tänker inte så mycket på det men det går en tant och en farbror vid oss ganska länge, liksom gick i vår takt om man säger så. Efter en stund kommer tanten fram till mig och säger tyst:
"Jag tycker att det är så himla mysigt med regnbågsfamiljer!"
Jag förstår inte alls vad hon menar och skrattar lite "hehe".
Fortsätter att spatsera vid gubbarna. Tänker på vad tusan hon egentligen menade, hade det nåt med inredningen att göra? Tänker på ordet regnbågsfamilj och varför känner jag igen det ordet?
Vänta... Va? Menade hon att hon trodde att pappa och Göran var ett par och jag var deras dotter? HAHA! Skrattar för mig själv en bra stund men vågar inte riktigt säga till gubbarna, kanske kommer jag att skada deras manlighet om jag berättar att tanter i rutiga jackor tror att de är more than friends..
Jaja, det var det jag skulle berätta, vilket förvandlades till en hel uppsats men who cares?


Pappa och Göran 4-ever <3333!!!!!1