måndag 11 oktober 2010

Tankar en vanlig måndaskväll

Nu är det endast en vecka kvar tills jag befinner min på en varmare plats än denna. Sweet! Jag ska jobba hela veckan vilken faktiskt känns helt ok. På fredag ska jag köra en manikyr och få tjusiga naglar till resan(Vilka jag kommer vara tvungen att slita bort så fort vi kommer hem i och med mitt jobb).

Btw.
Bara jag som får finsk reklam på Spotify hela tiden, och nej jag menar inte Halebop reklamen, det är finska, ren och skär. Hela tiden. Jag förstår ärligt talat inte riktigt varför.

Btw(igen).
Jag jobbade i lördags, ute på landet på bygdegården. Dem hade jubileums fest, så jag plockade disk i 7 timmar(och fotade lite). Men jag fick cash, så totally worth it! Men det var inte det jag skulle komma fram till.. Folk ute på landet är kufiska, inget illa menat. Eller ja, det låter otroligt elakt kanske, men jag menar det inte på ett dåligt sätt, utan. Ja. Folk är lustiga, på ett bra sätt.
Så. Nu.
Man kan tro att alla sitter i sina stugor och super ner sig varje fredag framför På Spåret. Och sedan måste klättra upp på taket, stenpackade(?) och fixa antennen för att det är suddigt på TV:n och bla bla bla. Men det är inte sant, folk på landet är otroligt sociala, ja, dom kanske gillar dansband och Mintu men när det vankas fest så åker leendet och finkavajen på. Och man håller vantarna på tills man verkligen vet att "nu är det ok att praktiskt taget hälla i sig alkoholhaltigt". Och man uppskattar det lilla liksom. Det är fint.
Nä fy fan vad jag svamlar.

Fint folk från glesbygden.

Nu vankas det isglass, so I'm off!