torsdag 2 december 2010

Marina, snö och frostbitna lår

Den här sista delen av november har varit fin som få.

Jag och min virke kusin Mina (jag skulle skriva cutie till henne en gång men min ifån tyckte att jag skulle skriva virke istället) hade varsin biljett för att gå och se Marina & the Diamonds på Nalen den 22 klockan 21.00. Det var det finaste! Marina är min darling och jag måste se henne snart igen innan jag får separations ångest.

Sedan kom det snö och blev kallt som i en isbjörnsrumpa, jag pratar om -25. Inga fjuttiga -2. Jag gick hem i endast leggings från Linda mitt i natten och tappade känseln i låren. Läskigt, trodde min hud skulle bli så där grå-svart som på dem som klättrat upp på Mount Everest. Men då är det ju ungefär -50, så det gick bra ändå.

Förutom snö kom det frost på träden, så dem ser så där sagolika ut. Plus att det luktar pepparkaka och nejlikor hemma hos oss och jag har fått galet mycket julkänsla. Vilket är första gången på ett antal år, too bad att jag jobbar hela jul.

Imorgon är det planeringsdag at work så jag behöver inte ha sjukhuskläder på mig och jag behöver inte heller ta bort mitt nagellack. Yay!