fredag 29 januari 2010

Saker jag faktiskt är bra på, skryter inte!


Jag är trött på att man måste vara så negativ om sig själv i många situationer. Tycka att man är dålig och att man inte har några talanger inför folk, bara för att de tycker att man skryter om man nämner nåt man är lite extra bra på.


Så nu tänkte jag egoboosta mig lite! I kinda need it!

1. Jag har ärvt en bra sångröst! Min farfar Ingvar "Tjotta" Olsson var känd sångare och fotbollsspelare under 50 talet (Han finns på Spotify!!!!) och hans kusin Folke Andersson var en känd operasångare. Och även på min mors sida fanns det någon operasångare någon gång.

2. Jag är duktig på att måla och skissa, min farfars bror Evert Olsson är en ganska känd konstnär.

3. Jag är duktig lyssnare.

4. Jag är född till att bli en regissör, jag kan inte lyssna på en låt utan att föreställa mig någon slags scen till. Och min dröm är att bli en, faktiskt, men en bra också, en som skiter i en massa pretto-snack om att det ska finnas bärande bilder och en massa dolda budskap som bara, egentligen, pretto människor förstår sig på. Mina filmer ska vara för alla!

5. Jag är extremt duktig på att INTE säga bra saker om mig själv och att aldrig skryta om det jag är bra på. Detta är alltså ett undantag.