tisdag 7 juni 2011

Svetten lackar

Innan jag sussar så måste jag bara klargöra en sak, eller snarare ställa en fråga.
What's up with skinnbeklädda grejer? Alltså typ skinnsoffor och skinnklädda bilsäten.
Det är ju så otroligt obekvämt så det finns inte.
Tänk dig liksom, att du ska åka på roadtrip ner till släkten i Göteborg typ. Det är 31,7 grader ute och AC funkar lite halvrisigt. Ni måste ha rutorna nedvevade men det blir sånt jävla tryck mot öronen på motorvägen att ni måste stänga dom igen.
Tänk dig då, att du sitter på skinn. Som man använder för att hålla sig varm på vintern. Benen liksom kletar fast mot sätet och du vill inte ens veta hur tröjan ser ut på ryggen. Du är så okomfortabel som du bara kan bli.
Eller varför inte en skinnsoffa. Mmm.. 80 talet ringer upp dig mitt i natten och undrar vart tusan soffan har tagit vägen!
Eller senare nästa dag när du och några vänner sitter och spelar TP i vardagsrummet. Det börjar bli en aning varmt för att spänningen ökar, plus att du fått i dig i alla fall två glas vin. Och du känner hur dina ben har fastnat i soffan. Och oroar dig över rumpsvett som kommer vara mer än synligt när du reser dig upp. Då min vän, önskar du att du hade en vanlig jävla tygsoffa från IKEA. Plus att det är helt jävla omöjligt att sova i en skinnsoffa...

Men nu är det ju inte så att jag dissar skinnbeklädda saker, eller jo lite. Men inte fullt ut, tycker man om det så gör man det, för tacksamt nog så gillar vi olika grejer.
Så nu har jag sagt vad jag tycker och ska nu sova i några timmar.
Hajhaj!