torsdag 9 juni 2011

Helt slut

Hej mitt liv har varit sjukt konstigt i typ två dagar.

Det är ju så att jag och några friends ska till Otterberget över helgen och ha en good time. Och så är det också så att jag egentligen jobbar helgen. Men jag hade för några veckor sedan bett om ett byte, vilket jag trodde hade gått igenom. Men så igår när jag jobbade passade jag på att slinka in hos vår planeringsansvarige, och fick då reda på att det inte hade gått så bra med detta byte. Blev chockad och gick för att äta lunch och börjar sedan gråta. Gömde mig som en liten barnrumpa inne på toaletten tills min kära syster kom in och tröstade mig. Jag hade ju verkligen sett fram emot denna resa, så måste man jobba helg i stället.
Så jag gick in igen efter att jag lugnat ner mig och frågade om det inte gick att lösa på något sätt men det såg ganska mörkt ut.
Så jag åker hem, på tåget ringer min syster och berättar att hon ska försöka prata med en av cheferna för att se om det går att lösa och berättar att chefen ska försöka imorgon och att hon ska höra av sig då. Men jag tänker ändå att det inte kommer gå. I Märsta hämtar mor och far mig för att åka och handla och jag gråter hela tiden. Kommer hem och jag lägger mig på sängen och somnar för att jag är så jävla trött.
Sedan äter jag lite och går till Ella och sitter med henne och hennes mor ute på verandan och dricker rosé och känner att det börjar bli lite bättre. Försöker intala mig själv att det kommer bli bra hur som helst.
Hänger hos Ella hela kvällen och sover där.
Går till tandläkaren och får veta att det ser bra ut men får sedan betala 690 kronor för en koll på tio minuter. Whaat!
Går hem och är fortfarande deprimerad. Går till Ella. Sara ringer. Svarar och väntar mig att det inte kommer funka och Sara säger:
"Det kanske kommer lösa sig!" Och jag håller alla mina tummar och väntar på att hon ska ringa upp igen när dom vet. Efter nån timme ringer det igen och det är planeringsansvarige och berättar att ja det löste sig! Och nu ska jag packa inför denna awesome helg!!!

Oj oj, jävla roman det blev. Men jag måste liksom berätta från början.
Så imorgon vid ett tiden bär det av till Otterberget.


Och jag lyssnar bara på soundtracket till Transformers. Knaaaas!




SÅ JÄVLA BRAA!