lördag 30 juli 2011

Kom hjem uskyldige barn

Jag vill sända alla mina tankar till Norge och alla de modiga människor som inte längre finns här. Jag vill sända mina tankar till deras nära och kära som måste känna en sådan stor smärta just nu. Som inte fick hem sina från ön. Jag vill sända alla mina tankar till de som kom levande från ön, som måste vara helt förstörda. Och jag hoppas att ni en dag ska kunna känna er lyckliga igen.
Och jag vill och hoppas att dessa människor ska för alltid bli ihågkomna för det de var. Ungdomar med förhoppningar på en ljus framtid, för en framtid med tolerans och brödraskap mellan alla människor på denna jord.
Men dessa ungdomar dog inte förgäves, deras bortgång har stärkt denna ideologi som de representerade, och fortfarande representerar. För att se till att den världen de drömde om blir sann måste vi gå deras väg och drömma deras drömmar. För det är de värdiga.
Till alla hjältar som blev till stjärnor på natthimlen.

Detta är löftet vårt från syster till broder.
Låt oss bli goda mot Jorden vår moder.
Låt oss ta vara på kärleken, skönheten värmen.
Så som man bär ett barn varsamt på armen.